30 Nisan 2012 Pazartesi

BDE YAZILIMLARI

 

EĞİTSEL PROGRAMLAR

Bu yazılım çocuğa oyunla hedef ve kazanımı vermeyi amaçlamıştır.


Oyun Adı: Nesneleri gruplama

                DEĞERLENDİRME

Hedefe Uygunluk: Bu oyun okul öncesi yaş grubu çocuklarına hitap eden oyundur. Burada çocuğun nesneleri olabilecek yerlere yerleştirilmesi istenmiştir. Ancak nesneleri çocuk yanlış yerlere yerleştirse de doğru yere yerleştirmesi için yönerge verilmemektedir. Tam anlamıyla hedefe uygun değildir.

Kullanıcıya Uygunluk:5­­-6 yaş çocukları için uygundur. Çok fazla zorlamamaktadır.

İçerik: Oyunun amacı objeleri kendi grubuna göre sıralamak. Bir grup oluşturmak için nesneleri fareye tıklatıp bahçenin belirli bir yerine koyun. Gruplama bitince “TAMAM” a tıklayın. Oyunu yeniden oynamak için butonuna tıklatın.

Motivasyon: Çocuk oyunda nesneleri  “doğru” ya da “yanlış” yerleştirdiğinde tepki almadığı için(alkış, gülücük vb.)dikkatini toparlamayabilir. Canı sıkılır.

Etkileşim: Oyun çocukta merak uyandırmadığı için teşvik etmeyebilir. Sürekli aynı nesneler olduğu için oynamak istemeyebilir.

Geri Bildirim: Çocuk nesneleri gruplamayı öğrenmesi için geri bildirim sağlanır.

Kontrol: Oyunda gruplamayı çocuğun öğrenip öğrenmediğine dair kontrol bulunmamaktadır.

 BİREBİR EĞİTİM PROGRAMLAR

Öğretmene ihtiyaç duyulmadan öğrenenin bilgisayar başında öğrenenebilecekleri yazılımdır.

www.krakerim.net 4.SınıfMatemetikDemo

DEĞERLENDİRME

Hedefe Uygunluk: Burada kazanılması gereken hedef ve davranışlar “Geometrik Şekiller” in kavranmasıdır. Örnekler eşliğinde hedefler başarılı bir şekilde verilmiştir.

Kullanıcıya Uygunluk: Bu yazılım 4.sınıf çocuklarının anlayabileceği nitelikte hazırlanmıştır. Her şekille(üçgen, kare, dikdörtgen gibi)ilgili çeşitli örnekler verilmiş, öğrencinin bir önceki sayfaya dönme ana sayfaya gitmesi olanaklar sağlanmıştır.

İçerik: Bu yazılım İlköğretim 4.sınıf Matematik dersi “Geometrik Şekillerin” kavranması için hazırlanmıştır.

Motivasyon: Bu yazılımın çeşitli, canlı renklerle ve “kraker ”gibi bir nesneyle hazırlanmış olması öğrencinin dikkatini toplamasında kolaylık sağlar. Çeşitli sorular sorarak meraklanmasını sağlar. Bu sayede dikkatini toplama da zorlanmaz.

Etkileşim: Öğrencinin şekilleri kavraması için çeşitli sorular sorarak merak uyandırır. .Soruları yanlış yaptığı durumlar da çeşitli ses efektleriyle yönlendirir. Rekabet ortamını sağlar.

Geri Bildirim: Örnek ve sorularla öğrencinin Geometrik Şekilleri kavramasını sağlar. Soruları yanlış ya da doğru cevapladığı durumda ses efektleriyle geri bildirim sağlar.

Kontrol: Öğrenciye sorular yönelterek kontrolde bulunur.

PROBLEM ÇÖZME PROGRAMLARI

Sınavlar için testler, karmaşık birden çok cevabı olabilecek kaliteli bir yazılım çeşididir.


Hedefe Uygunluk: Bu yazılımda Fen Bilgisi dersi Üreme Büyüme Gelişme konusuna yönelik yapılan testle konunun kavranması sağlanılmaktadır. Hedef ve kazanımlara uygundur.

Kullanıcıya Uygunluk: Yazılım 11-12yaş grubu için uygundur. Hedefi kazanırken zorlanmayacağı niteliktedir. Anlayabileceği nitelikte örnekler verilmiştir.

İçerik: Yazılım 6.sınıf Fen Bilgisi dersi konularından “Üreme Büyüme Gelişme” konusunu içermektedir.

Motivasyon: Öğrencinin soruyu yanlış cevapladığı durumda doğru cevabı nedeniyle birlikte anlatarak yönlendirmesi daha etkili şekilde öğrenmesini yardımcı olur. Merak duygusu uyandırabilir.

Etkileşim: Öğrencide soruların hepsini doğru cevaplamak için rekabet sağlayabilir. İstediğinde ana sayfaya ya da istediği konuya gitmesinde kolaylık sağlar.

Geri Bildirim: Öğrencinin konuyu kavraması için test hazırlanmıştır. Doğru cevapların nedenleri anlatılarak geri bildirim sağlanır.
Kontrol: Öğrenenin konuyu kavrayıp kavramadığını anlamak için kontrol bulunmamaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder